نورد سرد و گرم
مکانیک شوشتر
توضیحاتی برای ساده کردن راه دانشجویان مکانیک شوشتر

 

نورد سرد و گرم:
نورد سرد و گرم یکی از  روش­های مرسوم برای تولید ورق از فلزات و آلیاژهای مختلف است. ورق ایده آل در این روش بایستی ورق طویل با عرض و ضخامت یکسان و با جهت نورد و دانه­بندی موازی ­باشد.
در نورد گرم فولاد، پس از اینکه تختال حرارت دیده از داخل کوره پیشگرم بیرون می­آید به زیر غلتک­های مختلفی می­رود. معمولاً سه بار از زیر غلتک­های سنگین (Roughing) و حدود شش یا هفت بار از زیر غلتک­های سبک (Finishing) رد می­شود.
در حین عبور از غلتک­های سنگین، کاهش ضخامت و افزایش طول زیادی در ورق صورت می­گیرد مطابق شکل ۱-۱۳، و در حین این عملیات عرض ورق هم توسط غلتک های جانبی کنترل شود. بعد از نورد سنگین، ورق وارد نورد سبک می­شود. در این مرحله ورق توسط نازل­های پاشش آب خنک­تر و به ضخامت نهایی مورد نظر می رسد و در ضمن طول ورق هم علاوه برعرض آن در این­مرحله کنترل­می­شود.
در نورد سرد، قبل از اینکه ورق وارد این پروسه شود، تحت عملیات آنیل، قرار می­گیرد تا تنش­های پسماند آن از  بین رود. هدف از نورد سرد دستیابی به ضخامت مطلوب و سطح دلخواه است. در هنگام نورد سرد به علت انجام عملیات کار سختی که برروی ورق انجام می­شود، استحکام آن بالاتر می­رود و همچنین ترک­های موجود در سطح آن گرفته می­شود.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 4 بهمن 1391برچسب:نورد,سردوگرم,مهدی بهرامی,مکانیک شوشتر,
ارسال توسط مهدی بهرامی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 30
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 30
بازدید ماه : 461
بازدید کل : 251525
تعداد مطالب : 179
تعداد نظرات : 27
تعداد آنلاین : 1



 src='http://pIChaK.NEt/upper/scrolltopcontrol.php?t=25' >");